torsdag 1 november 2012

hur lång tid ska det ta...

I tisdags pratade jag med en rådgivare hos AC ang om hon tyckte att det var lämpligt att vi såg över alternativet att ställa oss i kö för ytterligare ett land, då förutsättningarna verkligen har ändrats hos Colombia. Svaret  på den frågan blev klart JA. Landet vi har valt i 2:a hand blev Sydkorea. MEN det betyder inte att vi kan ställa iordning alla papper nu på studs utan rådgivare ska först läsa igenom vår hemutredning för att ta ställning om vi uppfyller alla krav och att vi verkar lämpliga för att ta hand om ett barn från just Sydkorea. Där är vi nu.... jag väntar fortfarande på ett samtal att allt är genomläst och att vi kan få börja ställa iordning kompletteringar. Hur lång tid ska det ta egentligen? Något som vi verkligen har provat på är att vänta.....är det verkligen meningen att vi ska genomföra detta eller ska man stanna upp och inse att det inte är meningen att vi ska bli fler i vårat hem? Tänk om man kunde se in i framtiden vilka beslut man ska ta. Denna vecka har verkligen varit jobbig, har påverkat en betydligt mer än vad jag trodde vilket också blev en liten överraskning. Vi hoppas på ett samtal imorgon.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det lossnar i Colombia..även vi väntar ihärdigt på vårat andra lilla barnbarn från colombia..även min dotter och man har sina papper i colombia men på ett barnhem där vårat lilla troll kommer ifrån..det är ju inte något nytt att sådant här händer..det har hänt förr och det kommer hända i framtiden igen..men om man tänker på barnens bästa så är det så frusterande eftersom barnen blir kvar så länge på barnhemmen..ska följa din blogg med spänning och hoppas det ordnar sig för er..och förr eller senare så får ni det där underbara samtalet att ni har blivit föräldrar:))

    SvaraRadera