torsdag 10 januari 2013

Varför????

Som ett brev på posten :) fick vi idag årsavgiften från AC som vi fortfarande måste betala bara för att vi inte har fått något barnbesked. MEN detta var en avgift som inte hade höjts för 2013 det tackar vi för. Förutom årsavgiften på 2975 kr har vi även fått veta att från 1 januari 2013 ingår inte kostnaden för bestyrkan och apostille av adoptionsansökan i adoptionsavgiften. NP (notarius publicus) kommer att fakturera familjerna detta. Har man fått barnbesked ingår avgiften redan i den fastställda adoptionsavgiften MEN för oss andra har vi ytterligare ca 6 000 kr (schablonbelopp för Colombia)  att lägga till när vi får vår slutfaktura från AC. Det känns som den enda informationen vi tar emot är alla ökade kostnader. När kommer det något positivt besked om någon mänsklig varelse? Nu har vi passerat 300 000 kr gränsen för uppskattat belopp. Är det värt att fortsätta kan man undra?????


3 kommentarer:

  1. Hej Jenny!
    Hittade hit efter att ha kollat runt på olika adoptionsbloggar. Vi träffades på väntandeträffen i höstas. Vill bara skriva och säga att jag förstår precis vad du menar. Alla dessa utgifter som inte direkt underlättar vår jobbiga väntan. Hoppas det är sista gången vi betalar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika, det är med glädje och frustration både positivt och negativt att vi förstår varandra. Med det menar jag att det är skönt att någon fler är i samma situation men samtidigt tråkigt med all väntan som är i adoptionsvärlden på de positiva besked som man tycker lyser med sin frånvaro. För det är något som vi har fått lära oss att vänta å vänta...... om du vill får du gärna mejla mig så jag får veta hur det går för er och när ni får det positiva beskedet. Om det inte släpper i Colombia så har vi valt att åka till Sydkorea istället. Jag finns på jenny.sodergren@telia.se

      Radera
    2. Jag menar såklart jenny.sodergren@telia.com

      Radera